2013. augusztus 10., szombat

Szedres citromos pite

Hozzávalók:

   a tésztához: 30 dkg finomliszt, 2 evőkanál nádcukor, 18 dkg vaj.

   a citromkrémhez: 2 tojás, 2 tojássárgája, 15 dkg kristálycukor, / vagy 12 dkg nyírfacukor, 8 dkg vaj, 1 citrom kifacsart leve, 15 dkg szeder.

Elkészítése:

   Kivajaztam, liszteztem egy 29 cm átmérőjű piteformát.
  A tésztához sima tésztává dolgoztam a lisztet a cukorral, a felkockázott, hideg vajjal, és 2-3 evőkanál hideg vizzel. Kb. 30 percre a hütőbe raktam.

A krémhez kézi habverővel felvertem a tojást a sárgájákkal, és a cukorral, majd vízgőz felett kis lángon, folyamatos kevergetés közben besűrítettem. Hozzáadtam a vajat, belekevertem a citrom levét, majd még pár percig kevergetve főztem.
 Hagytam kissé hűlni.
A tésztát lisztezett felületen kinyújtottam, és a formába nyomkodtam. Sütőpapírt helyeztem rá, és megszórtam szárazbabbal. 185 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készre sütöttem, majd hagytam kihűlni. A citromkrémet a tésztába töltöttem, és 1-2 órára hűtőbe tettem. Tálalás előtt a tetejére szórtam a szedret.


  Ötlet: Meglepetés újság.

   


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése