2019. június 14., péntek

Ricottás - sajtos pogácsa


Hozzávalók:

 25 dkg ricotta vagy túró, 25 dkg vaj vagy margarin, 25 dkg liszt, fél tojás a másik felét a lekenéshez használtam fel, 2, 5 dkg élesztő, 1 teáskanál só, kb. 10 dkg reszelt sajt, de lehet tökmagot is használni.

Elkészítése:

 Egy tálban a ricottát, a vajat, a  lisztet, a sót, a fél tojást, és az élesztőt alaposan összegyúrtam.
 Lisztezett felületen kinyújtottam kb 2, 5 dkg reszelt sajttal megszórtam, összehajtogattam, és hagytam kelni 20 percet. Utána megint kinyújtottam, újból megszórtam 2, 5 dkg reszelt sajttal, megint hajtogattam, kelni hagytam. Utoljára szintén kinyújtottam, megszórtam 2, 5 dkg reszelt sajttal, és még 20 percet pihentettem, majd kinyújtottam 1 cm vastagságúra.
Kisebb pogácsa szaggatóval kiszaggattam,  és egy sütőpapírral fedett sütőlemezre rakosgattam őket.A fél tojással lekentem a pogácsákat, és a tetejüket megszórtam a maradék reszelt sajttal.

Előmelegített sütőben 180 fokon 20 perc alatt kisültek.

Eredetileg csak egyszer kell hajtogatni, és elég egyszer kinyújtani, majd szaggatni, és lehet sütni.

Forrás:  Cookpad

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése