2013. augusztus 23., péntek

Szedres - almás rácsos pite

Hozzávalók:

   az alaptésztához: 20 dkg finomliszt, 15 dkg vaj, 7 dkg porcukor, fél csomag sütőpor, 1 tojássárgája.

a töltelékhez: 60 dkg alma, hámozva, apró kockákra vágva, 3 evőkanál darált háztartási keksz, 2 evőkanál sárgabaracklekvár, 1 kiskanál őrölt fahéj, 15 szem szeder, fahéjas kristálycukor a szóráshoz, 1 tojás a kenéshez.

 az alaptészta elkészítése:

   A lisztet a vajjal, a porcukorral, és a sütőporral elmorzsoltam, majd a tojássárgáját is hozzáadva tésztává gyúrtam. Lisztezett deszkán 3-4 mm vékonyra nyújtottam, kibéleltem vele egy 27 cm- es átmérőjű gyümölcstortaformát, a felesleges részeket levágtam. 15 percre a hütőbe tettem. A tészta tetejére akkora sütőpapírt fektettem, hogy teljesen beborította, és száraz babbal megtöltöttem a formát. Igy tettem a sütőbe kb. 15 percre amig a tészta széle világosbarna nem lett. Kivettem a sütőből, és a babot a sütőpapírral együtt kiemeltem.

 Amig a tészta sült elkészítettem a tölteléket:

   A darabolt almához kevertem a lekvárt, a darált kekszet, az őrölt fahéjat, és  összekevertem, az előkészített formába simítottam. A maradék tésztát összegyúrtam, kinyújtottam, csikokra vágtam, és berácsoztam a pitét. Felvert tojással megkentem, és a rácsok közé szeder szemeket nyomtam. A rácsokat fahéjas kristálycukorral megszórtam, és 25 perc alatt készre sütöttem.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése