2016. június 22., szerda

Pudingos csiga szederrel

A blogomon megtalálható pudingos csiga receptemet alakítottam át kissé.

Hozzávalók:

a tésztához:   50 dkg finomliszt, csipet só, 3 evőkanál porcukor, 2 tojássárgája, 60 dkg olvasztott vaj, 2 dkg élesztő, 2, 5 dl tej.

a töltelékhez: 4 dl tej, 1 csomag vaníliás pudingpor, 3 evőkanál kristálycukor, 10 dkg szeder. / vagy más bogyós gyümölcs/


Elkészítése:

  A meleg tejben elkevertem 2 teáskanál kristálycukrot, belemorzsoltam az élesztőt, és hagytam felfutni. A lisztet egy mélyebb tálba öntöttem, elkevertem benne a sót, beleöntöttem az élesztős tejet, hozzáadtam a két tojássárgáját, és elkezdtem dagasztani a tésztát. Mikor már jól összeállt a tészta, hozzáöntöttem az olvasztott vajat, és lágyabb tésztává dagasztottam. 45- 50 percig kelni hagytam.

Elkészítettem a tölteléket: Kisebb lábosba öntöttem a tejet, beleraktam 3 evőkanál kristálycukrot, az egy csomag vaníliás pudingport, és felfőztem. Hagytam langyosra hűlni.

Lisztezett felületen kb. 3 mm vastagságúra kinyújtottam a megkelt tésztát, rákentem a pudingot, megszórtam szederrel, és feltekertem mint a bejglit, végül ujjnyi szeletekre vágtam.
Sütőpapírral bélelt nagy gáztepsire rakosgattam a csigákat, és letakarva még 20 percig pihentettem.

Hideg sütőben kezdtem sütni, majd 180 fokon 20 - 25 perc alatt megsült.





 

   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése