2016. június 13., hétfő

Eperhabos omlós lepény - paleo

Hozzávalók:

az alaphoz:  15 dkg nyílgyökérpor, 5 dkg tápióka keményítő, 5 dkg darált dió, 1 nagy evőkanál útifű maghéj,  5 dkg eritrit,  csipet só, 10 dkg kókuszolaj, 2 közepes tojássárgája.

a tetejére: 2 tojásfehérje, 5 dkg eritrit, 1 evőkanál citromlé, kb. 40 dkg eper darabolva.

Elkészítése:

  A tészta hozzávalóit egy tálban összegyúrtam, fóliába csomagoltam, és 1- 2 órára a hűtőbe raktam dermedni, hogy könnyebben kinyújtható legyen.

Vágtam egy nagyobb sütőpapírt, tápióka keményítővel megszórtam alul - felül és rajta nyújtottam ki 3- 4 mm- re a hűtőből kivett tésztát. Belehelyeztem egy nagyobb sütőtepsire, és előmelegített sütőben kb. 160 fokon 20 percig elősütöttem.

A két tojásfehérjét félig felvertem, hozzáadtam kanalanként  az eritritet, végül a citromlével kemény habbá vertem fel. Óvatosan belekevertem a tisztított, darabolt epret.
Az elősütött tésztát kivettem a sütőből, a habos epret a tetejére simítottam, és további 20 percig sütöttem. Langyosan könnyebb szeletelni.

Forrás: http://trollakonyhamban.blogspot.hu/2015/05/eperhabos-omlos-lepeny-paleo.html











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése