2016. június 20., hétfő

Epertorta

A kisebbik lányom ballagására sütöttem ezt a finom tortát.

Hozzávalók:

  a piskótához: 7 tojás,  7 evőkanál kristálycukor, 5 evőkanál liszt,  2 evőkanál étkezési keményítő,
fél csomag sütőpor.

a krémhez: 40 dkg eper + a díszítéshez, 2 dl víz, 20 dkg kristálycukor, 1,5 csomag vaníliás pudingpor, 25 dkg vaj.

 a díszítéshez: 2 dl habtejszín, / de lehet 4 dl is ha azt szeretnénk, hogy jó tejszínes legyen/
 1 csomag habfixáló, eper.

Elkészítése:

 A piskótához a tojásokat kettéválasztottam, a fehérjéből kemény habot vertem. A tojássárgáját a cukorral kikevertem, hozzákevertem  a lisztet, étkezési keményítőt, és végül a tojáshabot óvatosan belekevertem. 26 cm-s tortaformába sütőpapírt helyeztem, beleöntöttem a masszát, majd 160 fokra előmelegített sütőben kb 35 perc alatt megsütöttem. Mikor kihűlt három lapba vágtam.

 A krémhez 30 dkg epret megmostam, felkockáztam, egy edénybe tettem 1 dl vízzel. Hozzáadtam a cukrot, forrástól számítva kb. 1 percig főztem. A tűzről levéve botmixerrel pürésítettem, majd újra felforraltam. A maradék 1 dl vízben elkevert vaníliás pudingporral besűrítettem. Mikor kihűlt puha vajjal kihabosítottam. A krém feléhez hozzákevertem a maradék 10 dkg felkockázott epret, majd két rétegben megtöltöttem a tortát.

A tejszínt kemény habbá vertem a habfixálóval, nyomózsákba kanalaztam, és kidíszítettem a tortát.
Hűtőszekrénybe tettem dermedni, és tálalás előtt friss eperrel díszítettem.

Ötlet: Nők Lapja Konyha  2015 -s desszert száma.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése