2016. június 16., csütörtök

Túrós ropogós

Hozzávalók:

   40 dkg finomliszt, 1 teáskanál száraz élesztő, 2 teáskanál só, 15 dkg hideg vaj, 20 dkg túró,
1 tojássárgája, 1- 2 kanál tejföl, a tészta összeállításához.

 a tetejére: 10 - 15 dkg reszelt sajt, 1 tojásfehérje.

Elkészítése:

  A lisztet egy mélyebb tálba szitáltam, elkevertem benne a sót, hozzáadtam a hideg vajat, az élesztőport és elkezdtem összegyúrni. A túrót, és a tojássárgáját is hozzágyúrtam, de még adtam hozzá egy kis tejfölt is, hogy összeálljon a tészta. Egy órát beraktam a hűtőbe, de lehet több órát is pihentetni, vagy rögtön elkészíteni.

A tésztát lisztezett felületen 3 - 4 mm vastagra kinyújtottam lekentem tojásfehérjével, és megszórtam reszelt sajttal, kb. fél centis csíkokra daraboltam.
Sütőpapírral fedett sütőlemezre rakosgattam a rudakat, és 220 fokon közel 20 percig sütöttem.

Forrás: http://www.limarapeksege.hu/2016/03/turos-ropogos.html



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése