2016. június 15., szerda

Lekváros bukta

Hozzávalók:

  60 dkg finomliszt, 3 kisebb tojássárgája, 2, 5 dkg élesztő, 3 dl tej, 3 evőkanál kristálycukor,
 6 dkg  olvasztott vaj, csipet só.

      a lekenéshez: 1 tojás.

Elkészítése:

  A langyos tejben, felfuttattam az élesztőt, tettem bele 1 teáskanál cukrot is.
  A lisztet egy mélyebb tálba öntöttem, belekevertem a sót, cukrot, majd hozzáöntöttem a felfuttatott élesztőt, és a 3 tojássárgáját. Elkezdtem összegyúrni, és mikor már összeállt, hozzágyúrtam az olvasztott vajat is, jól kidolgoztam.

Egy órát kelesztettem letakarva langyos helyen, majd lisztezett felületen kinyújtottam ujjnyi vastagságúra.
Négyzeteket vágtam ki a tésztából, kb. 8 cm- s re és lekvárt tettem a közepébe . / Most meggylekvárral, és sárgabaracklekvárral töltöttem meg.
Egyesével feltekertem őket, és kivajazott tepsibe rakosgattam a buktákat, jó szorosan egymás mellé.
Letakartam, fél órát még hagytam kelni, majd egy felvert tojással lekentem a tetejüket.
Előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 25 - 30 perc alatt kisültek. Nagyon finom lett.

Forrás:http://csillakonyha.blogspot.hu/2012/02/lekvaros-bukta.html




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése