2016. június 14., kedd

Epres muffin édes morzsával

Hozzávalók:

  20 dkg liszt, 10 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 kávéskanál sütőpor, fél kávéskanál szódabikarbóna, 1 nagy tojás, 6 dkg vaj, 12 dkg tejföl, 1 evőkanál citromlé, csipet só, 20 dkg eper.

az édes morzsához: 4 teáskanál liszt, 4 teáskanál nádcukor, 4 teáskanálnyi vaj.

Elkészítése:

 Az édes morzsa hozzávalóit összemorzsoltam, és felhasználásig hűtőbe raktam. / Eredetileg most a fele mennyiséggel készítettem az eredeti recept alapján, de szerintem a dupla mennyiség is elfér rá./

A lisztet egy nagyobb tálba öntöttem, elkevertem benne a porcukrot, sütőport, szódabikarbónát, sót.
A vajat megolvasztottam a mikróban, hűlni hagytam pár percig, majd egy mélyebb tálba öntöttem, és belekevertem a tojást, a tejfölt, citromlevet. A keveréket a lisztes tálba öntöttem, pár keveréssel összekevertem. Az előzőleg megmosott darabolt epret még beleforgattam.

A muffin tepsibe sütőkapszlikat raktam, és belekanalaztam a tésztát.
Az édes morzsát kivettem a hűtőből, és rámorzsoltam a muffinok tetejére.
 Előmelegített sütőben, közepes hőfokon kb. 25 perc alatt megsültek.

Forrás: http://gizi-receptjei.blogspot.hu/2016/05/epres-muffin-edes-morzsaval.html











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése