2016. június 21., kedd

Katóka

Hozzávalók:

  a lapokhoz: 15 dkg zsír, 2 tojássárgája, 15 dkg kristálycukor, 50 dkg finomliszt, 1 sütőpor, tejföl.

  a töltelékhez: 1 lap összetörve, 2 kanál tej, 2 evőkanál baracklekvár, 2 evőkanál kakaópor, fél dl rum, vagy rumaroma. 10 dkg vaj, 15 dkg porcukor.

mázhoz: 2 tojásfehérje, 20 dkg kristálycukor, tortadara.

Elkészítése:

  A 15 dkg zsírt kikevertem a 2 tojássárgájával, 15 dkg cukorral. Hozzáadtam a sütőporral elkevert  50 dkg lisztet, és a tejföllel olyan keménységűre gyúrtam, hogy nyújtani tudjam.
 Lisztezett felületen 3 felé vettem a tésztát, egyenként kinyújtottam, és sütőpapírral fedett sütőlemezen  kisütöttem a lapokat.

A legkevésbé barnásra  sült lapot összetörtem, tejjel meglocsoltam, 2 evőkanál baracklekvárt, kakaóport, fél dl rumot adtam hozzá. Egy másik tálban a 10 dkg vajat kikevertem a 15 dkg porcukorral. A két masszát összekevertem, és a két lap közé töltöttem.

A mázhoz a két tojásfehérjét  20 dkg kristálycukorral gőz fölött habbá vertem, majd bevontam vele a tetejét. Díszítésképpen színes tortadarával megszórtam.
Másnap vízbe mártott késsel szeleteltem fel.

Forrás: Süteményes könyv.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése