2016. június 11., szombat

Reszelt epres szelet

Hozzávalók:

20 x 30 cm - s tepsi mérethez.

a tésztához:  40 dkg finomliszt, 20 dkg vaj, 1 nagy tojás, 1 teáskanál sütőpor, csipet só, 15 - 18 dkg porcukor, 1 - 2 evőkanál tej.

a töltelékhez: 50 dkg eper, 10 dkg porcukor, 2 csomag vaníliás cukor, 1 csomag vaníliás pudingpor, vagy 4 evőkanál étkezési keményítő.

Elkészítése:

 A lisztet egy mélyebb tálba öntöttem, hozzáadtam a sót, sütőport, és a felkockázott vajjal elkezdtem összemorzsolni. Mikor már kezdett morzsalékossá válni  hozzáadtam a porcukrot, és a tojást.
Egy kis tej hozzáadásával könnyen nyújtható tésztává gyúrtam.

Az tésztából 1/3 részt leválasztottam, és beraktam a fagyasztóba 1 órára.
A maradék tésztát sütőpapíron kinyújtottam, átraktam a tepsire, és beleöntöttem az epres tölteléket.

A töltelék elkészítése: Az epret megmostam, daraboltam, ráöntöttem a cukrot, vaníliás cukrot, pár percig állni hagytam, majd belekevertem a pudingport is.
Ezután ráöntöttem a tésztára. A maradék tésztát kivettem a fagyasztóból, és ráreszeltem a töltelékre.
 /Nagyobb lyukú reszelőn kell lereszelni/

Előmelegített sütőben, közepes hőfokon, kb. 160 fokon 50 percig sütöttem.
Porcukorral díszítettem a tetejét.

Forrás:http://gizi-receptjei.blogspot.hu/search/label/epres?updated-max=2015-06-03T13:50:00%2B02:00&max-results=20&start=13&by-date=false









 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése