2016. június 10., péntek

Pudingos - epres piskótatekercs

Hozzávalók:

  a piskótatekercshez: 4 tojás, 4 evőkanál kristálycukor, 3 evőkanál finomliszt, 1 evőkanál étkezési keményítő, 1 kávéskanál sütőpor, 1 evőkanál víz.

  a krémhez: 4 dl tej, 1 csomag vaníliás pudingpor, 3 evőkanál kristálycukor, 7 - 10 dkg puha vaj, 15 - 20 dkg darabolt eper.

Elkészítés:

  A piskótát elkészítem, rákenem egy 34 x 40 cm-s sütőpapírral bélelt tepsire.
  Előmelegített sütőben  kb. 20 perc alatt megsütöm. Ha a széle barnulni kezd akkor már jó, ki kell venni a sütőből, ha túlsül nehezebb feltekerni./

  A sütőből kivéve egy konyharuha segítségével feltekerem, hűlni hagyom.

  Elkészítem a krémet: a 4 dl tejben elkeverem a pudingport, tejet, és felfőzöm.
  Hűvösebb helyre teszem hűlni, mikor már kihűlt, hozzákeverem a puha vajat, majd a darabolt epret.
  A piskótatekercsről óvatosan lehúzom a sütőpapírt, és beletöltöm a krémet. Porcukrot szórók  a tetejére, és szeletekre vágva tálalom. / Nekem maradt a krémből, az összeset nem tudtam beletölteni. A maradék krémet egy kis tálkába tettem, eperrel tejszínhabbal díszítettem./






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése