2017. április 22., szombat

Zabpelyhes keksz - töltve

Hozzávalók:

  9, 5 dkg teljes kiőrlésű liszt, 9,5 dkg zabpehely, 4 dkg nádcukor, 1 vaníliás cukor, 1 teáskanál sütőpor, 1  teáskanál fahéj, csipet só, 11 dkg vaj, szűkség szerint 1- 2 kanál tej.

Elkészítése:

  A zabpelyhet durvára daráltam, és a többi száraz hozzávalóval egy tálba öntöttem, majd a vajjal összemorzsoltam. / Szükség szerint lehet hozzáadni tejet, ha nem állna össze a massza./
  Fóliába csomagoltam, és fél órára a hűtőbe raktam dermedni.

 Lisztes felületen 2- 3 mm vastagra nyújtottam, és egy 4 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggattam. A kiszúrt kekszeket sütőpapírral borított tepsire rakosgattam, és előmelegített sütőben 180 fokon 10 - 12 perc alatt kisütöttem. Ha már a széle elkezd barnulni akkor már jó, kivehetjük a sütőből. Nekem összesen 76 db keksz sült ki.
10 percig  pihentettem a tepsin, amíg kissé kihűlt, majd szilvalekvárral egy - egy kekszet összeragasztottam. Pár darabot töltetlenül hagytam, úgy is finom. Lehet bármilyen más lekvárral is tölteni, mivel nekem  most szilvalekvár volt megbontva azt használtam.
 
Ötlet: http://abroszra-valo.blogspot.hu/2015/11/aszalt-voros-afonya-purevel-toltott.html




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése