2017. április 17., hétfő

Málnás joghurttorta

Hozzávalók:

 a piskótalaphoz: 4 kisebb tojás, 8 dkg liszt, 7 dkg étkezési keményítő, 1 púpos teáskanál sütőpor, 10 dkg kristálycukor, 2 evőkanál hideg víz.

 a krémhez: 50 dkg mirelit málna, 3 dkg színtelen zselatin, 3 dl joghurt, 2, 5 dl tejszín, 2 zacskó vaníliás cukor, 7 dkg kristálycukor, 5 dkg porcukor.

 díszítéshez: málna szemek, / én most szedret használtam /  2, 5 - 3 dl tejszín, 3 - 4 dkg porcukor, fondant, színes tortadara, vagy bármi más amivel még elképzelésünk szerint szeretnénk díszíteni.

Elkészítése:

 A tojások fehérjét kemény habbá vertem  a két kanál hideg vízzel, majd beleszórtam a kristálycukrot. Egyenként beledolgoztam a tojások sárgáját, beleforgattam a keményítővel meg a sütőporral elkevert lisztet. Sütőpapírral kibélelt 26 cm -s kapcsos tortaformába öntöttem a masszát, és előmelegített sütőben 175 fokon 25 - 30 percig sütöttem.  Közben a málnát kiolvasztottam.  Mikor már kihűlt a piskótalap neki álltam elkészíteni a krémet.

 A málnát pürésítettem a 7 dkg kristálycukorral. A joghurtot a 2 vaníliás cukorral, és 5 dkg porcukorral simára kevertem.
 1, 2 dkg kis vízzel feloldott zselatint mikróban megmelegítettem, és a joghurthoz kevertem, majd beraktam a hűtőbe.
 2, 5 dl tejszínt keményre felvertem, és a joghurtkrémbe kevertem, majd visszatettem a hűtőbe.
 A maradék zselatint szintén egy kis vízbe feloldottam mikróban kissé megmelegítettem, és a málnapüréhez kevertem, beraktam a hűtőbe.

 A tortalapot kettévágtam, az alsó lapot visszahelyeztem a tortaformába. A joghurtkrém felét a piskótalapra simítottam, megkentem a málna püré 2/3 részével, majd rásimítottam a maradék joghurtkrémet, és a málnapürét. A rétegeket villával márványosra összekevertem, és kissé rányomtam a másik piskótalapot.
 A tortát legalább 4 órára hűtőbe kell tartani, hogy jól összeálljon.
 Én este elkészítettem, és másnap díszítettem ki.

 A 2, 5 dl tejszínt keményre felvertem a porcukorral, /Lehet 3 dl -t is használni/ és egy részét rákentem a torta tetejére, oldalára.
 A maradékkal kis és nagy habrózsákat nyomtam a tetejére, én most szedret tettem rá , de eredetileg málnaszemeket kell rárakni. Színes tortadarával szórtam meg, és zöld cukormasszából kis  tojásokat formáztam, majd  díszítettem vele  a tortát.

 Forrás. Régi Tina újság.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése