2017. április 21., péntek

Kívül - belül csokis keksz

Hozzávalók:

 a kekszhez: 18 dkg finomliszt, 6 dkg kukoricaliszt, 3 dkg kakaópor, 18 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 2 tojássárgája, kb. 2 evőkanál tejföl.

a krémhez: 1, 5 dl habtejszín, 15 dkg étcsokoládé, 4 teáskanál méz.

Elkészítése:

   A tészta hozzávalóit összegyúrtam, annyi tejfölt adtam hozzá, hogy könnyen gyúrható tésztát kapjak.  A gombóccá formált masszát fóliába csomagoltam, és egy órára beraktam a hűtőbe pihenni.

Ezután a tésztát lisztezett felületen kb. 3 mm vastagra kinyújtottam, és egy közepes kiszúróval kiszaggattam, majd egy kekszpecséttel mintát nyomtam a tetejére.
Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam a kekszeket, és 180 fokon kb. 10 perc alatt kisütöttem egy tepsire valót. Nekem összesen három tepsire való sült ki, úgy 70 db.
Hagytam teljesen kihűlni őket.

Sütés közben elkészítettem a krémet.
A tejszínt, a mézet forrásig melegítettem, beletördeltem a csokoládét, és egyneművé kevertem.
Hagytam kihűlni a hűtőbe is beraktam 1 órára, hogy megdermedjen, majd egy - egy kekszet összeragasztottam a krémmel.

Forrás: http://abroszra-valo.blogspot.hu/2014/04/kivul-belul-csokis-keksz.html




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése