2017. április 19., szerda

Hartyáni krémes

Hozzávalók:

  a lapokhoz: 2 tojás, 10 dkg porcukor, 5 dkg méz, 8 dkg vaj, 2 evőkanál kakaópor, 1 teáskanál szódabikarbóna, 35 dkg liszt, szűkség szerint 1 - 2 evőkanál tej.

  a krémhez: 8 dl tej, 3 csomag vaníliás pudingpor, 20 dkg kristálycukor, 15 dkg puha vaj.
  továbbá : 20 dkg babapiskóta, kb. 1, 5 dl presszókávé, 1 evőkanál rumaroma.

Elkészítése:

 Vízgőz felett egy tálban felmelegítettem a vajat, a mézzel, a  porcukorral ,  a kakaóporral, és a  tojással, majd levettem a gázról és belekevertem a lisztet, szódabikarbónát, és az egészet összegyúrtam.
 A tésztát kétfelé vettem, lisztezett felületen  az egyiket kb. 20 x 30 cm-s lappá nyújtottam , és sütőpapírral fedett sütőlemezre raktam.  Villával szurkáltam meg a tetejét, és közepes hőfokon 6 -8 perc alatt megsült. Utána a másik lapot is hasonlóképpen kisütöttem.

A krémhez 2 dl tejben elkevertem a pudingporokat, a maradék 6 dl tejet felmelegítettem a cukorral, hozzáöntöttem a pudingos tejet, és sűrű krémmé főztem. Hagytam kihűlni, majd belekevertem a puha vajat.

Az egyik lapot tálcára helyeztem, rákentem a krém felét, ráhelyeztem a kávés rumba megforgatott babapiskótákat, majd rásimítottam a maradék krémet, és végül  ráborítottam a másik tésztalapot. Éjszakára hűvös helyre helyeztem el.
Este készítettem el, hogy az éjszaka folyamán legyen ideje megpuhulni, másnap már könnyebb szeletelni. Tálalás előtt díszítésként porcukorral szórtam meg.

Forrás: http://juditkakonyhaja.blogspot.hu/2017/03/hartyani-kremes.html






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése