2017. április 28., péntek

Virslis kiflik

Hozzávalók:

  50 dkg finomliszt, 2, 5 dkg élesztő, 2, 5 dl tej, 2 kisebb krumpli főzve áttörve,  3 kiskanál só, 1 kiskanál cukor, 3 evőkanál olaj.
A tetejére reszelt sajt, 1 tojás felverve.

Elkészítése:

  A lisztet kimértem egy nagyobb tálba, hozzáadtam a sót, főtt krumplit, olajat, és végül  beleöntöttem  a cukros tejben felfuttatott élesztőt. Jól összegyúrtam, 1 órát kelesztettem, majd a tésztát kétfelé vettem. Lisztezett felületen kinyújtottam az egyik tésztát, 8 közepes négyzetet  vágtam ki belőle.

 Négy darab virslit kétfelé vágtam, és a négyzetekre raktam, négyre pizzakrémet, négyre mustárt tettem melléjük. Összehajtogattam  őket kis téglalappá, és a sütőpapírral fedett tepsire rakosgattam őket. A maradék tésztát kinyújtottam, háromszögekre vágtam fel, a közepükbe tettem egy kis reszelt sajtot, és kifli alakúra feltekertem, és a tepsire helyeztem őket. Felvert tojással lekentem a tetejüket, és reszelt sajttal megszórtam. / Lehet magvakat is szórni a tetejükre./
 Közepes hőmérsékleten kb. 30- 35  perc alatt kisültek. Hideg sütőben kezdtem el sütni, addig is még keltek egy picit.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése