2017. április 25., kedd

Fordított banános karamelles süti

Hozzávalók:

 2 db banán. A
 A karamellhez: 7 dkg kristálycukor, 3 evőkanál vaj, 30 ml rum, 1 teáskanál őrölt fahéj.
 A tésztához: 9 dkg liszt, 3 dkg kristálycukor, 1 teáskanál sütőpor, 3 db közepes tojás, 125 ml almalé, csipet só, 9 dkg vaj.

Elkészítése:

  A banánokat meghámoztam, és hosszában 3 darabba vágtam, majd a sütőpapírral kibélelt 20 x 30 cm -s sütőtepsi aljára raktam őket. Lehet kisebb tepsibe is rakni, eredetileg a 20 x 20 cm- s formába kellene sütni, így a tészta is magasabb lesz.
 A cukrot, rumot, fahéjat, és a vajat egy serpenyőbe raktam, és elkezdtem összeolvasztani, majd karamellizálni.

Közben a lisztet, sót, és a sütőport összekevertem egy tálban. Egy másikban pedig elkezdtem felverni a tojásfehérjét, miközben  folyamatosan adagoltam hozzá a a cukrot. Mikor már keményebb habot kaptam hozzákevertem a tojássárgákat is.
 A tojáshabhoz csorgattam a kissé megolvasztott de nem forró meleg vajat, majd hozzákevertem a lisztes sütőporos keveréket, és hozzáöntöttem az almalevet is.

 Az elkészült folyós aranyszínű karamellt a banánra öntöttem. Erre pedig ráöntöttem a tésztát, előmelegített sütőben 180 fokon 25 - 30 perc alatt kisült.
 Sütés után 10 percig pihentetni kell a tésztát, és majd csak utána lehet átfordítani.
 Szeletekre vágva porcukorral lehet díszíteni a tetejét.
 Még melegen, langyosan a legfinomabb, másnap már nem olyan jó.

 Forrás: Cookpad: Nor receptje.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése