2017. április 26., szerda

Putnoki csók:


Hozzávalók:

 50 dkg liszt, 25 dkg kristálycukor,  3 tojás, 4 evőkanál langyos  méz, 1 kávéskanál szódabikarbóna,
 ízlés szerint fahéj, szegfűszeg, citromhéj, narancshéj, csipet só.

 a tetejére: 1 tojássárgája, és mandulaszemek.

Elkészítése:

  A lisztet összekevertem a szódabikarbónával, fűszerekkel, csipetnyi sóval.
  A keverékhez öntöttem a cukrot, beleütöttem a tojásokat belecsurgattam a langyos mézet, én most egy fél narancs levét adtam még hozzá, majd alaposan összegyúrtam.

  A masszából mogyoró nagyságú golyókat formáztam, és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket. Tojássárgájával lekentem a tetejüket, és egy - egy mandulaszemet nyomtam mindegyik közepébe. Előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt kisült egy tepsi adag, utána jött a következő tepsi adag, túl keményre ne süssük mert megkeményedik.

Forrás: http://sodorvatekerve.blog.hu/2017/03/06/a_putnoki_csok





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése