2018. augusztus 22., szerda

Mákos linzerkocka

Hozzávalók:

  a linzerhez: 38 dkg szitált finomliszt, 3 g sütőpor, 3 g szódabikarbóna, 1 csipet só, 6 dkg szitált porcukor, 1 csomag vaníliáscukor, fél citrom leve, 15 dkg vaj, 1 tojás, 75 ml tej.

  a töltelékhez: 25 dkg darált mák, 5 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 dl forró tej, 4 teáskanál bármilyen lekvár. / én most szilvalekvárt tettem bele./

Elkészítése:

  A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal alaposan összedolgoztam, három egyenlő részre osztottam, majd egyenként frissentartó fóliába csomagoltam, és 1 órára beraktam a hűtőbe.
 Elkészítettem a tölteléket - a mákot elkevertem a cukrokkal, citromlével, majd leforráztam a tejjel, és teljesen kihűtöttem. Ha kihűlt belekevertem a lekvárt.

1 óra elteltével a hideg tésztát egyenként 20 x 30 cm-s téglalappá nyújtottam.
 Az első lapot beleemeltem a sütőpapírral kibélelt 20 x 30 cm-s tepsibe, villával megszúrkáltam, majd a máktöltelék felét egyenletesen rákentem a lapra, és ráborítottam a második lapot.

A második lap tetejét is megszúrkáltam kissé, majd rákentem a maradék tölteléket.
Befedtem a harmadik lappal, és ennek a tetejét is megszúrkáltam.

A tésztát 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt kisütöttem.
 Tepsiben hagytam kihűlni, majd kockákra vágva porcukorral meghintve tálaltam.

Forrás: Cookpad.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése