2018. szeptember 15., szombat

Tejcsokoládés mogyorótorta

Hozzávalók:

  a piskótához: 6 tojás, 12 dkg kristálycukor, fél csomag sütőpor, 15 dkg liszt.
  a krémhez: 4 dl tej, 10 dkg kristálycukor, 1 csomag vaníliás pudingpor, 20 dkg vaj, 15 dkg mogyorókrém, 10 dkg tejcsokoládé, 1 evőkanál olaj, 15 dkg aprított mogyoró, 16 egész mogyoró a díszítéshez.

Elkészítése:

 A piskótához a tojásokat kettéválasztottam, a fehérjéből a cukorral kemény habot vertem, majd hozzáadtam a tojássárgákat, végül beleforgattam a sütőporral elkevert lisztet.
A masszát egy sütőpapírral kibélelt 24 cm -s tortaformába öntöttem, és 160 fokra előmelegített sütőben 40 - 45 perc alatt készre sütöttem. Mikor kihűlt 3 lapba vágtam.

A krémhez a tejet egy kisebb lábosba öntöttem belekevertem a cukrot, vaníliáspudingport, és sűrü pudingot főztem belőle. Mikor kihűlt belekevertem a puha vajat, és a mogyorókrémet, majd alaposan kihabosítottam, és beraktam a hűtőbe.

A tejcsokoládét az olajjal felolvasztottam a mikróban.
Az első tortalapra öntöttem az olvasztott csokoládé felét, elkentem, és megszórtam tetszőleges aprított mogyoróval. A második lapra kentem a maradék csokoládét, ezt is megszórtam mogyoróval.
Hagytam 10 percig dermedni a csokoládés lapokat,a  hűtőbe is rakhatjuk.

Az első csokoládés lapot tortaálványra tettem, és rákentem a krém harmadát, rátettem a másik csokoládés lapot, erre is krémet kentem, végül befedtem a harmadik lappal.
 A torta oldalára, és a tetejére kentem annyi  krémet hogy egy kevés maradjon díszítésre is, majd körbepaníroztam mogyóróval.
A maradék kis krémet habzsákba raktam, és a torta  tetejére kis stuffokat nyomtam, a tetejükre raktam az egész mogyorószemeket. / Az egész  mogyorószemeket forró sütőbe raktam pár percre, hogy a héjukat könnyen eltudjam távolítani./Végül a tortára szórtam a maradék aprított mogyorót, és hűtőbe raktam a tortát tálalásig.

Forrás: Nők Lapja Konyha desszert különszáma.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése