2018. március 18., vasárnap

Töltött kuglóf

Hozzávalók:

  a tésztához: 12, 5 dkg teljes kiőrlésű liszt, 12, 5 dkg búzaliszt, 5 dkg kristálycukor, 7, 5 dkg vaj, csipet só, 1 tojás, 1 dl tej, 1, 5 dkg élesztő, 1 teáskanál vanília eszencia, 1 evőkanál kakaópor.

 a töltelékbe: 12, 5 dkg gesztenyepüré, 3 dkg csokipasztilla.

a bevonáshoz : 10 dkg étcsokoládé, 2 dkg vaj, 5 dkg darált dió.

Elkészítése:

  A tejet pici cukorral meglangyosítottam, majd hozzáadtam az élesztőt, és felfuttattam.
  Összekevertem a liszteket a cukorral, a sóval,  a vaníliával, az élesztős tejjel, és a  tojással.
  Amikor már simává gyúrtam hozzáöntöttem az olvasztott vajat, majd tovább dagasztottam.

 Kettéosztottam, az egyik felébe belekevertem a kakaóport, majd tovább dagasztottam.
 Letakarva 1 órát kelesztettem.

 Szilvás gombóc méretű golyókat formáltam a fehér tésztából, majd egy kis diónyi gesztenyemasszát tettem a közepükbe. A kakaósok közepébe  csokipasztillát raktam.

 Kivajaztam, kiliszteztem egy közepes kuglófformát, és felváltva belehelyeztem a golyókat.
 Letakarva 20 percet pihentettem, majd előmelegített sütőben  160 fokon 30 percig sütöttem.

 Én most csak porcukorral szórtam meg, de eredetileg csokoládéval kell leönteni, és darált dióval díszíteni. Persze lehet dupla adaggal is készíteni ha szeretnénk.

Forrás: Cookpad - Vera Csuhaj receptje.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése