2018. február 26., hétfő

Tejszínes epres torta

Hozzávalók:

 a tortalaphoz: 4 db tojás, 12 dkg kristálycukor, 12 dkg finomliszt, 8 g sütőpor, csipet só 2 evőkanál víz.

  a krémhez: 450 ml tej, másfél csomag vaníliás pudingpor, 3 evőkanál kristálycukor, 200 ml habtejszín, 1 tasak habfixáló, 30 dkg eper / most fagyasztottat használtam/.
a díszítéshez : 2 dl habtejszín, 1 csomag habfixáló,  csokidara  és még kb 10 dkg eper.

Elkészítése:

  A tortalaphoz a piskóta tésztát elkészítettem, és egy 24 cm-s sütőpapírral kibélelt tortaformába öntöttem.180 fokos sütőben 20 - 30 perc alatt kisült.

Az epret kiolvasztottam. A tejben elkevertem a cukrot, hozzáadtam a pudingport majd készre főztem, és hagytam kihűlni. Mikor már félig kihűlt belekevertem a kiolvadt epret.
A krémhez való habtejszínt habfixáló hozzáadásával kemény habbá vertem.
Hozzáadtam a kihűlt átkevert pudingot, és óvatosan összeforgattam.

A piskótát három részre vágtam. A krémet megfeleztem, és még kb 4 evőkanállal  elvettem belőle, hogy maradjon a torta tetejére is.
 Az alsó lapra kentem a krém felét, rá a másik piskótalap, újra krém.
A tetejére tettem  az utolsó piskótalapot, és a maradék krémet rásimítottam.
Pár órát a hűtőbe raktam dermedni, de lehet egész éjszakára is a hűtőben hűlni hagyni.

Fogyasztás előtt a 2 dl tejszínt keményre felvertem a habfixálóval, és a torta tetejére kis habrózsákat nyomtam.
Díszítésként még a  10 dkg epret félig kiolvasztottam, és a tortára helyeztem, végül tortadarával is megszórtam.

Ötlet: Cookpad - Alajuli receptjét variáltam át.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése