2018. március 22., csütörtök

Fahéjas - almás keksz

Hozzávalók:

 a tésztához:

   60 dkg liszt, 30 dkg vaj, 20 dkg porcukor, 2 teáskanál fahéj, 2 tojás.

  a töltelékhez:

   15 dkg hámozott reszelt alma, 1,5 dl víz, 5 dkg cukor, 2,5 dkg étkezési keményítő, fél citrom leve,
    1 kávéskanál őrölt fahéj.

Elkészítése:

  A tésztához elmorzsoltam a lisztet, a  fahéjat,  a porcukrot, és a vajat, majd a tojást hozzáadva sima tésztává gyúrtam. A cipót fóliába csomagolva  30 percre a hűtőbe tettem.

 A töltelékhez a reszelt almát összeforraltam 1 dl vízzel, a fahéjjal, a  cukorral, a citrom levével, majd besűrítettem a fél dl vízben elkevert keményítővel. Kihűtöttem, az a jó ha hideg a töltelék akkor könnyebb tölteni.

 A tésztából diónyi golyókat készítettem, az ujjaimmal üreget formáltam, és abba fél teáskanálnyi tölteléket tettem, majd beburkoltam a tésztával.
Sütőpapírral fedett sütőlemezre helyeztem 23 db golyót, a tenyeremmel kissé meglapítottam, ügyelve arra, hogy a töltelék ne folyjon ki.
 170 fokra előmelegített sütőben 16 - 18 perc alatt kisütöttem az első tepsivel, utána a maradék
  23 db sült ki. Tálalás előtt megszórtam porcukorral.

Forrás: Nők Lapja Konyha 2015-s decemberi száma.





   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése