2018. március 29., csütörtök

Mákos - meggyes méteres kalács

Hozzávalók:

 a fehér tésztához: 4 tojás, 15 dkg cukor, 1,5 dl víz, 1 dl olaj, fél csomag sütőpor, 22 dkg liszt.
 a mákos tésztához: 4 tojás, 15 dkg cukor, 1, 5 dl víz, 1 dl olaj, 5 dkg darált mák, fél csomag sütőpor, 18 dkg liszt.

 a krémhez: 2 dl víz, 20 dkg meggy / fagyasztott, / 10 dkg kristálycukor, 1 csomag vaníliaízű pudingpor, 20 dkg vaj,

 a bevonáshoz: 20 dkg étcsokoládé, 1- 2 evőkanál olaj.

Elkészítése:

 A fehér tésztához lágy habbá vertem a tojásokat a cukorral, majd hozzákevertem a vizet, és az  olajat, végül beleforgattam asütőporral elkevert lisztet. Ugyanígy elkészítettem a mákos tésztát is / a darált mákot még a liszthez adtam./

A masszákat egy- egy  sütőpapírral kibélelt őzgerinc formába töltöttem. / Ha nincs két formánk két részletben sütjük meg./ 170 fokra előmelegített sütőben 35 - 40 perc alatt készre sütöttem.
/ Tű próbával nem árt ellenőrizni, hogy tényleg meg sült-e. Pár perc múlva kiborítottam a formákból, és hagytam kihűlni.

A krémhez felforraltam 1 dl vizet a felolvasztott meggyel, / a kiengedett levet is hozzáöntöttem/
hozzáadtam a cukrot, és forrástól számítva 1 percig gyöngyöztettem.
A tűzről levéve botmixerrel pürésítettem, majd ismét felforraltam, és besűrítettem a maradék 1 dl vízben elkevert  vaníliás pudingporral.
Amikor kihűlt habosra kevertem a puha vajjal.

A kihűlt tésztákat felszeleteltem a bordák mentén, majd váltogatva összetöltöttem a krémmel / fehér tészta, meggyes töltelék, mákos tészta.../
Hűvös helyre tettem dermedni.
A mikróban összeolvasztottam a csokoládét az olajjal, és bevontam vele a sütemény tetejét.
Hagytam dermedni, majd tálaláskor forró vízbe mártott késsel ferdén felszeleteltem.

Forrás: Nők Lapja Konyha Desszert különszáma.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése