2018. március 21., szerda

Meggyes pite


Hozzávalók:

 a tésztához: 30 dkg finomliszt, fél csomag sütőpor,   12, 5 dkg vaj, 1 tojás, 7 dkg kristálycukor, 1 csomag vaníliás cukor, csipet só, kb. 1 dl tejföl.

a töltelékhez:

  50 dkg meggy,  / most fagyasztott de lehet meggybefőtt is /1 csomag vaníliás pudingpor, 3 dl meggylé, 5 dkg kristálycukor / ha meggybefőttet használunk nem kell még cukrot  is hozzáadni./

a tetejére: 1 tojás felverve.

Elkészítése:

  A lisztet, cukrot, sütőport, vaníliás cukrot összekevertem. Elmorzsoltam benne a vajat, hozzáadtam a tojást, és annyi tejfölt, hogy könnyen kezelhető, nyújtható tésztát kaptam.

A tésztát kettévettem, és kinyújtottam az egyik felét, egy sütőpapírral kibélelt 20 x 30 cm-s tepsibe helyeztem.
A  több mint félig kiolvadt meggyről leöntöttem a levét, és kipótoltam hogy a 3 dl meg legyen.
A pudingport pici meggylével simára kevertem, egy lábosba öntöttem, majd hozzáadtam a többi meggylevet is, és közepes lángon kevergetve megfőztem. Levettem a lángról, belekevertem a meggyet, és kicsit hagytam hűlni.

 A már langyosra hűlt masszát beleöntöttem a tepsibe, a másik kinyújtott tészta lappal befedtem.
 Villával kissé megszurkáltam a tetejét, a felvert tojással megkentem, és 220 fokra előmelegített sütőben 28 - 30 perc alatt készre sütöttem.

Hagytam hogy langyosra hűljön, szeleteltem és megszórtam porcukorral. /de legjobb ha megvárjuk amíg kihűl, úgy jobban szeletelhető./

Forrás: http://gabicsek.blogspot.hu/2018/02/nagyi-meggyese-avagy-pudingos-meggyes.html







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése