2018. március 27., kedd

Teljes kiőrlésű szilvalekváros papucsok

Hozzávalók:

  a tésztához: 25 dkg teljes kiőrlésű liszt,/  én most teljes kiőrlésű tönköly liszttel készítettem/
                      20 dkg vaj,  kb. 2 evőkanál tejföl, csipet só.

 a töltelékhez: szilvalekvár.
 a tetejére, és a lekenéshez: 1 tojás.

Elkészítése:

  A lisztet elkevertem a sóval, majd összemorzsoltam a vajjal.
  Hozzáadtam a tejfölt, és egynemű tésztává gyúrtam, /  ne legyen túl lágy a tészta ezért csak kb. van megadva a tejföl mennyisége./

Lisztezett felületen vékonyra nyújtottam a tésztát, majd kb. 4 x 4 cm-s négyzetekre vágtam fel.
Mindegyik négyzet közepére egy kis adag szilvalekvárt helyeztem.
A két szemközti sarkot a felvert tojással lekentem és egymásra hajtottam.
A tetejüket szintén lekentem miután egy sütőpapírral fedett sütőlemezre helyeztem őket.
Előmelegített sütőben 180 fokon  kb. 20 perc alatt kisült az első adag, utána a második.

Forrás: Cookpad -  calben receptje.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése