2018. március 19., hétfő

Datolyás aprósüti

Hozzávalók:

  a tésztához: 8 dkg vaj, 5 dkg kristálycukor, 17, 5 dkg finomliszt, 1 tojás, csipet só.
  a töltelékhez: 25 dkg mag nélkül mért datolya, fél narancs leve, fél kávéskanál fahéj.
  a tetejére: fél teáskanál méz, fél kávéskanál fahéj, pici víz.

Elkészítése: a töltelékhez a datolyát egy tálba tettem, meglocsoltam narancslével, és 30 percet pihentettem. Ezután késes aprítógépben a fahéjjal krémesre daráltam.

A tésztához a vajat a cukorral habosra kikevertem, hozzáadtam a tojást tovább kevertem, és végül beledolgoztam a lisztet.

A tésztát lisztezett felületen téglalap alakúra  kinyújtottam,
A téglalapok közepén, hosszában elosztottam a tölteléket, majd a tésztát ráhajtva hengert formáltam belőle. Éles késsel 2- 3 cm-s darabokra vágtam fel. melyeket sütőpapírral fedett sütőlemezre rakosgattam. / Épp annyi mennyiség lett, hogy ráfért a tepsire./
A tetejüket lekentem a méz, fahéj, víz keverékével.
 175 fokra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt megsült.

Forrás: http://konyhaninnenkertentul.blogspot.hu/search/label/narancs?updated-max=2016-03-14T08:39:00%2B01:00&max-results=20&start=5&by-date=false


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése