2018. március 20., kedd

Citromtorta

Anyósom születésnapjára készítettem el ezt a finom tortát.

Hozzávalók:
  a piskótalaphoz: 5 tojás, 10 dkg finomliszt, 1 kávéskanál sütőpor, 10 dkg kristálycukor, csipet só.

  a krémhez: 4 dl tej, 4 evőkanál kristálycukor, 15 dkg  puha vaj, 1 csomag vaníliás pudingpor, 5 dkg porcukor, 1 citrom leve. / aki citromosabban szeretné tehet bele 2 citrom levét is/

  a tetejére: 2 dl tejszín, 1 zacskó habfixáló, 1 evőkanál porcukor.

Elkészítése:

   A  tortalapot megsütöttem egy 24 cm-s tortaformába, és hagytam kihűlni.
   A krémhez a tejet egy lábosba öntöttem, belekevertem a pudingport, kristálycukrot, és felfőztem.
   Hideg helyre tettem hűlni.
   A puha vajat kikevertem a porcukorral, majd hozzáadtam a kihűtött pudingot, citromlével ízesítettem, és jól átkevertem.

A piskótalapot három felé vágtam, megkentem a krém harmadával, rá a másik lap, krém, majd rátettem a tetejét, és a maradék krémet a tetejére és az oldalára kentem.
Beraktam a hűtőbe dermedni.
Tálalás előtt a tejszínt keményre felvertem a cukorral, habfixálóval.
A torta tetejére kis habrózsákat nyomtam, és kis citromszeletekkel kidíszítettem.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése