2018. március 28., szerda

Bagolyszem - mákosan

Hozzávalók:

 a tésztához: 30 dkg finomliszt,  csipet só, 15 dkg vaj, 3 dkg élesztő, 1 dl tej, 3 evőkanál kristálycukor, 3 tojássárgája.

  a töltelékhez:  3 tojásfehérje, 3 kanál porcukor, 10 dkg darált mák,  45 dkg meggy, / most fagyasztott, és kiolvasztott/  1 kis üveg meggylekvár, vagy eperlekvár.
 a tetejére 1 tojás felverve.

Elkészítése:

 Az élesztőt a tejben egy kávéskanál cukorral, és egy pici liszttel felfuttattam.
 A liszthez hozzáadtam az olvasztott vajat, és egy csipet sót.
 Beletettem a tojások sárgáját, a cukrot, és beleöntöttem a felfutott élesztőt.
 Összegyúrtam, / elég lágy lesz a tészta, nem kell megijedni, a kinyújtáskor  egy kis liszt hozzáadásával lehet kezelhetővé tenni/, majd három részre osztottam.

Lisztezett felületen az elsőt téglalap alakúra kinyújtottam, és a két hosszanti részét megkentem lekvárral, majd a két szélét két sorban kiraktam  a meggy szemekkel.
Két oldalról feltekertem, a közepét üresen hagytam.

Közben a tojásfehérjét habbá vertem beletettem a cukrot, a  mákot.
Az üresen hagyott részbe belekanalaztam a mákos tölteléket.
Sütőpapírral bélelt tepsire óvatosan átemeltem, a másik két cipócskát  is ugyanígy elkészítettem.
A tetejüket lekentem a felvert tojással.
180 fokra előmelegített sütőben 25 - 30 perc alatt szép pirosra sütöttem.
Porcukorral lehet díszíteni a tetejét.

Forrás: Cookpad - Törzsök Éva receptje alapján.




  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése