2017. október 4., szerda

Szilvás, grillázsos tönkölykocka

Hozzávalók:

19 dkg nádcukor, 19 dkg  puha vaj,  19 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt, 1 csomag sütőpor, 1 nagy csipet só, 4 db közepes tojás, 12, 5 dkg natúr joghurt, 1 teáskanál fahéj.

a tetejére: 35 dkg felezett szilva, fahéj.
a grillázshoz: 10 dkg kristálycukor, 3 dkg darált dió.

Elkészítése:

  A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem. A tojássárgáját a  cukorral, és a vajjal kikevertem, belekevertem  a joghurtot, végül a fahéjjal, sütőporral, sóval  elkevert lisztet is.
A tojáshabot apránként hozzáadagoltam a tésztához, óvatosan beleforgattam.

Sütőpapírral bélelt 20 x 30 cm-s tepsibe öntöttem a masszát, a tetejét kiraktam a felezett szilvákkal, és kissé megszórtam fahéjjal.

180 fokra előmelegített sütőben sütöttem 45 percig, közben letakartam a tetejét nehogy megégjen.
Mikor már kisült akkor elkészítettem a grillázst.

 A cukrot egy serpenyőbe raktam, feltettem a tűzre, és folyamatos keverés mellett megvártam amíg felolvad, vigyázni kell vele nehogy megégjen. Ha már felolvadt az egész, hozzáadtam a diót.
Ezután rászórtam a grillázst. Praktikusabb előbb lekenni a tészta tetejét egy kis szilvalekvárral, hogy a grillázs jobban megtapadjon, ne szóródjon le róla.

Forrás: Cookpad - Antukné receptje







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése