2017. október 10., kedd

Töltött mogyoróvajas keksz

Hozzávalók.

  20 dkg nádcukor, 20 dkg finomliszt, 3/4 teáskanál szódabikarbóna, 1/2 teáskanál sütőpor,  12, 5 dkg mogyoróvaj, 11 dkg  vaj, fél teáskanál vaníliaaroma, 1 tojás, 4 dkg tört sós mogyoró.

töltéshez: lekvár, mogyorókrém.

Elkészítése:

  A cukrot egy mélyebb tálba öntöttem, az olvasztott  vajjal, vanília aromával elkezdtem kikeverni, hozzáütöttem a tojást, majd a mogyorókrémmel simára kevertem.
 A liszttel elkevert szódabikarbónát, sütőport, tört mogyorót is belekevertem.

A masszából kicsit kisebb mint diónyi nagyságú golyókat formáltam, és egy sütőpappírral fedett sütőlemezre rakosgattam 20 db-t. A közepükbe kis mélyedést nyomtam , és megtöltöttem lekvárral./ bármilyen ízesítésű lehet./ A következő sütőlemezre 18 db jutott, a közepükbe mogyorókrémet raktam.

Előmelegített sütőben 175 fokon 15 perc alatt kisült az első tepsi, utána a második.
Kihűlésig hagytam a tepsin kihűlni, kell neki pár perc míg megszilárdul, és kissé kihűl.

Forrás: http://www.sutikbirodalma.hu/search/label/keksz





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése