2017. október 5., csütörtök

Szedres - málnás mascarponés torta

Hozzávalók:

  a piskótalaphoz:  6 db tojás, 12 evőkanál liszt, 12 g sütőpor, 12 evőkanál kristálycukor, 6 evőkanál víz, 6 evőkanál étolaj.

  a krémhez:  25 dkg mascarpone, 1, 5 dl tejszín, / de lehet 2 dl is/ 15 dkg porcukor, / 10 dkg  is elég/
                      2 csomag vaníliás cukor,  10 g zselatin,  20- 25 dkg szeder, málna.

  a díszítéshez: 0,5 dl tejszín / de lehet 2 dl is ha jó tejszínesen szeretnénk, és az oldalát is be szeretnénk vonni./

Elkészítése:

  A  tojásokat szétválasztottam, a fehérjét keményre felvertem.
  A tojássárgákat kikevertem a cukorral, hozzákevertem az étolajat, vizet, majd a lisztet, végül a tojások habját kevertem bele óvatosan.
 Egy 26 cm-s tortaformába sütőpapírt tettem, és beleöntöttem a masszát, előmelegített sütőben 180 fokon 40- 45 percig sütöttem. / időközben nem árt rá nézni, lehet hogy le kell takarni a tetejét ne hogy megégjen./

A tejszínt keményre felvertem, a mascarponét kikevertem a porcukorral, vaníliás cukorral.
A zselatint 0, 5 dl vízben feloldottam, melegítettem, majd a mascarponés krémhez kevertem, végül a tejszínt is hozzáadtam. Fél órára beraktam a hűtőbe dermedni.

A kihűlt piskótát 3 felé vágtam az alsó lapra kentem a krém egy részét, szedret, málnát tettem  rá, majd másik lap, rá szintén krém, és gyümölcs.
A tetejére raktam az utolsó lapot, elkentem rajta a krém maradékát.
A tejszínt keményre felvertem, és kis rózsákat nyomtam rá.
Szederrel, és málnával még  kidíszítettem  a tetejét.

Ötlet :2 oldal azaz  Cookpad, és Gizi receptjeiből lett összekombinálva.















    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése