2017. október 8., vasárnap

Szedres trüffel torta

Hozzávalók:

 a piskótához: 3 evőkanál finomliszt, 3 evőkanál rétesliszt, 6 db tojás, 6 evőkanál kristálycukor,
                        2 - 3 evőkanál kakaópor, fél csomag sütőpor, csipet só.

 a krémhez: 15 dkg étcsokoládé, 4 dl tejszín, 15 dkg szeder + 6 - 7 db a díszítéshez, 1, 5 dl cukorszirup, pici rum, étcsokoládé, fehér csokoládé- a torta tetejére.

Elkészítése:

   A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem a csipet sóval.
   A tojássárgákat kikevertem a cukorral, majd belekevertem a kakaóport, sütőport, és a liszteket.
  A fehérjehabból először egy keveset kevertem bele, majd óvatosan a többi habot is hozzáadtam.
  Sütőpapírral kibélelt 24 cm-s tortaformába öntöttem a masszát, és közepes hőmérsékleten megsütöttem.

 A krémhez először a 2 dl tejszínt felmelegítettem a csokoládéval, majd a többi tejszínt is beleöntöttem, és forrásig melegítettem. Hagytam alaposan kihűlni, kell neki pár óra míg a hűtőbe megdermed. Töltés előtt robot géppel még felhabosítottam.

 A szedreket egy kis rumos cukorszirupban meg mártottam. Ehhez 1, 5 dl vízben feloldottam 6 evőkanál cukrot, és némi rumot löttyintettem bele. A szedreket beledobtam, és fél perc után ki is vettem őket.

A kihűlt tortát 3 felé vágtam, a krém 1/3  részét rákentem, szederrel kiraktam, majd a másik lapot is megkentem krémmel, rá szintén szeder. Végül a tetejére, és az oldalára  kentem a maradék krémet.
Díszítésképp szederrel kiraktam a tetejét,majd még   étcsokoládét, és fehér csokoládét reszeltem rá.

Forrás:http://www.gasztromanko.hu/szedres-truffel-torta/













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése