2017. október 9., hétfő

Reform mogyorós koszorú

Hozzávalók:

  70 dkg előkészített hámozott, darabolt alma, 3 evőkanál citromlé, 15 dkg kristálycukor, 1 zacskó vaníliás cukor, 25 dkg vaj,
   3 tojás, 25 dkg tönkölyliszt, 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt, / de persze lehet az egész sima tönkölyliszt is./ 1 zacskó sütőpor, 20 dkg tejszín, 5 dkg barna nádcukor, 7 dkg napraforgómag,
  7 dkg mogyoró,

Elkészítése:

  A meghámozott kisebb darabokra vágott almát meglocsoltam citromlével.
  A robotgép habverőjével a puha vajat a cukorral, vaníliás cukorral kikevertem, egyenként beledolgoztam a tojásokat, majd a tejszínnel váltogatva hozzáadtam a sütőporral elvegyített lisztet, és végül beleforgattam az almadarabokat.

A barna cukrot a napraforgómaggal, és a felaprított mogyoróval összekevertem.
Egy vajjal kikent búzadarával meghintett 2, 5 l -s koszorúformát a tésztával félig megtöltöttem, és eloszlattam rajta a mogyorós keveréket, úgy hogy ne érjen hozzá a formához.
 Rásimítottam a maradék tésztát, és előmelegített sütőben 200 fokon  másfél órát sütöttem.
 Célszerű a sütés közepe táján  alufóliával letakarni a tetejét nehogy megégjen.
 Mikor már kellően kihűlt kiborítottam a formából, és porcukorral díszítettem a tetejét.

Forrás:  Tina konyha 2006 - s őszi száma.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése