2017. október 7., szombat

Csokoládés pite

Hozzávalók:

 a két laphoz:  20 dkg liszt, 15 dkg vaj, 1 db tojássárgája, 1 evőkanál hideg víz, csipet só.

  a töltelékhez: 5 db tojássárgája, 21 dkg kristálycukor, / én kevesebbet tettem bele, csak 15 dkg-t/
  7 dkg darált dió, / most mogyoróval készült, nem volt itthon dióm/ 5 dkg cukrozatlan kakaópor,
   6 db tojásfehérje.


Elkészítése:

  A tészta hozzávalóit összegyúrtam, és 1 órára beraktam a hűtőbe. /hogy könnyebb legyen kinyújtani./
 Az 5 tojássárgáját a cukorral habosra kikevertem, a tojásfehérjéket kemény habbá vertem.
 A kakaót, és a diót összekevertem, és kanalanként a kihabosított sárgájához adtam, majd a felvert tojásfehérjéből beletettem egy evőkanálnyit, hogy könnyebben eltudjam dolgozni, és végül az összes habot bele kevertem.

A tésztát kivettem a hűtőből, két felé osztottam és lisztezett felületen kinyújtottam az egyiket, majd
sütőpapírral bélelt 20 x 30 cm-s tepsibe helyeztem.
Bele öntöttem a tölteléket, és betakartam a második kinyújtott lappal, villával sűrűen megszurkáltam.
170 fokra előmelegített sütőben 50 perc alatt kisütöttem.
Mikor már kihűlt megszórtam porcukorral.

Forrás: Cookpad / Arkai Jutka receptje. /







  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése