2016. május 24., kedd

Pálinkás diós szilvás pite

Hozzávalók:

   A tésztához: 22 dkg finomliszt, 8 dkg porcukor, 3 dkg őrölt dió, 12, 5 dkg vaj, csipetnyi só, 1 tojás.

   A krémhez: 1 tojás + 1 tojássárgája, 10 dkg kristálycukor, 10 dkg őrölt dió, 5 dkg vaj, 30 ml szilva pálinka. / Legközelebb kevesebb pálinkát fogok használni, mert eléggé dominált a sütiben./

Továbbá: 30- 40 dkg szilva, / fagyasztottat használtam/
 2 - 3 evőkanál nádcukor, szeletelt mandula.

Elkészítése:

  A tésztához valókat összegyúrtam. fóliába csomagoltam, és háromnegyed órára beraktam a hűtőbe.
  A krémhez habosra kevertem a tojást,a  tojássárgáját a cukorral, és a vajjal.
  Végül belekevertem a pálinkát, és az őrölt diót.

 Vajjal kikentem egy 26 cm- s átmérőjű pitetálat, a tésztával  kibéleltem, / kicsi maradt nekem, de a tetejéhez felhasználtam/  villával  megszurkáltam, és a krémet egyenletesen elkentem rajta.
A kiolvasztott félbevágott szilvákat a vágott felületükkel a krémre helyeztem, nádcukorral, és szeletelt mandulával megszórtam. A megmaradt tésztát kinyújtottam, csíkokra vágtam, és berácsoztam a pitét.

Előmelegített sütőben 180 fokon 45- 50 percig sütöttem.

Forrás: http://juditkakonyhaja.blogspot.hu/2015/08/palinkas-mandulas-szilvas-pite.html






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése