2016. május 21., szombat

Ropogós zabkeksz

Hozzávalók:

  17,5 dkg vaj, 15 dkg nádcukor,/ de lehet 20 dkg is ha édesebben szeretjük/2 tojás, 4 evőkanál víz,
4 dkg  kókuszreszelék, 30 dkg zabpehely, 15 dkg teljes kiőrlésű liszt, 2 csipet só, 1 teáskanál szódabikarbóna, 10 dkg csokilencse, 10 dkg aszalt vörös áfonya.

Elkészítése:

  A vajat egy kis lábosban megolvasztottam, és picit tovább pirítottam, így barna vaj lett belőle.
  A többi hozzávalót kimértem, és beleöntöttem egy mélyebb tálba, a vajat hozzákevertem.

Egy teáskanál segítségével kis halmokat tettem a sütőpapírral borított sütőlemezre, kézzel kissé megigazítottam őket, és előmelegített sütőben 175 fokon, kb 10 - 15 perc alatt sült ki egy tepsi keksz.
Nekem 64 db zabkeksz sült ki.

Forrás: Ízesélet.hu






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése