2016. május 22., vasárnap

Füstölt sonkás- sajtos csavart kenyér

Hozzávalók:

  20 dkg finomliszt, 25 dkg teljes kiőrlésű liszt, 1, 5 dkg élesztő, 3 dl tej, 6 g só, 2 dkg olvasztott vaj, 1 evőkanál kacsazsír, 10 dkg füstölt sonka, 7 dkg ömlesztett sajt, vagy feta sajt, 1 tojás a lekenéshez.

Elkészítése:
      A füstölt sonkát apróbb kockákra vágtam, és mikróban pár percig pirítottam.

   A tejet langyosra melegítettem pici cukorral, belemorzsoltam az élesztőt, és pár perc alatt felfutott.
   A liszteket beleöntöttem egy mélyebb tálba, a sót elkevertem benne, majd az élesztős tejet hozzáöntöttem.
 Elkezdtem összegyúrni, a vége előtt két perccel hozzágyúrtam az olvasztott vajat.
1 órát kelesztettem letakarva meg helyen, majd lisztezett felületen téglalap alakúra kinyújtottam, kb 1 cm vastagságúra. Megkentem vékonyan olvasztott kacsazsírral, majd megszórtam a füstölt sonka darabokkal. Az ömlesztett sajtból kis darabkákat raktam még a tésztára, és felcsavartam mint a bejglit. Hosszában félig kettévágtam a tésztát, és összefontam a másik felével. Sütőpapírt tettem egy 37 x 16 cm- s formába, és beleemeltem a tésztát. Egy órát még letakarva kelesztettem, hagytam duplájára nőni, majd tojással lekentem.

Előmelegített sütőben, kb. 180 fokon 50 percig sütöttem.

Forrás: http://www.gabojsza.hu/2016/01/fustolt-sonkas-feta-sajtos-csavart.html


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése