2016. május 8., vasárnap

Meggyes tekercs pite

Hozzávalók:

  40 dkg finomliszt, 20 dkg vaj, 5 dkg kristálycukor, 1 csomag sütőpor, 1 csomag vaníliás cukor,
  250 ml natúr joghurt, 35 dkg meggy.

Elkészítése:

  A tészta hozzávalóit tálba tettem, és összegyúrtam. Kissé lágy tésztát kaptam, de megfelelő alálisztezéssel kinyújtottam kb. 3 mm vékonyra, majd 5- 8 cm -s  széles csíkokra vágtam.

Az eredeti recept szerint a csíkokra cukrot kell szórni, és meggyet kell rárakni.
Nekem még maradt a húsvéti torta krémjéből, és csokijából ezért most a csíkokra krémet, csokit, meggyet raktam. /Legközelebb vaníliás pudinggal, és meggyel fogom elkészíteni./
A két szélét szorosan összecsíptem.

Sütőpapírt tettem egy 26 cm -s tortaformába, és  az első csíkot belehelyeztem csigaalakban, úgy, hogy az összecsippentett része került alulra. A többi csíkot is szorosan köré rakosgattam.
 200 fokra előmelegített sütőben 30- 40 perc alatt aranybarnára sütöttem.
 Porcukorral lehet meghinteni a tetejét.

Forrás: Apróséf - Antukné Ildikó receptje.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése