2016. február 9., kedd

Forgácsfánk

Hozzávalók:

   25 dkg liszt, 5 dkg vaj, / vagy kókuszzsír, /3 tojássárgája,  kb.1, 5 dl tejföl,  csipet só, 2 dkg porcukor, 1 teáskanál rum.

Sütéshez: étolaj.
Díszítéshez:porcukor.

Elkészítése:

   A lisztet egy tálban a vajjal, sóval, porcukorral, rummal elmorzsoltam, hozzáadtam a tejfölt, és a 3 tojássárgáját. Hólyagosra dagasztottam a tésztát, fóliába becsomagoltam, és 15 percre beraktam a hűtőbe.

 A tésztát lisztezett felületen 3 mm vastagságúra kinyújtottam, majd négyszögekre vágtam.
 Középen hosszanti bemetszést ejtettem, és az egyik sarkát áthúztam rajta.

 Mindegyiket megformáztam, majd forró olajban, kis adagokba, egyszer fordítva aranybarnára sütöttem ki a fánkokat.
 A kisült fánkokat papírtörlővel borított tálcára szedegettem ki, és még forrón meghintettem őket porcukorral.

A kész forgácsfánkokat házi készítésű baracklekvárral tálaltam.

Forrás: Apróséf.







  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése