2016. január 5., kedd

Snikers pite recept

Hozzávalók:

  a tésztához: 12,5 dkg finomliszt, 7,5 dkg vaj, 5 dkg porcukor, 1 dkg darált mogyoró, 1 kisebb tojás, csipetnyi só.

  a karamellhez: 10 dkg kristálycukor, 3 dkg víz, 2 dkg méz, 4 dkg vaj, 10 dkg tejszín.
  a mogyorós réteghez: 5 dkg török mogyoró / pörkölt/
  a csokoládés réteghez: 10 dkg csokoládé - tej, vagy étcsokoládé, 8 dkg tejszín.

Elkészítés:

 A tésztához a kimért  lisztet, sót, darált mogyorót egy tálba raktam, hozzáadtam a kockázott vajat, és gyors mozdulatokkal elmorzsoltam benne. A tojást is beleöntöttem, és egy fakanállal eldolgoztam a tésztában.
 Lisztezett felületre borítottam a tésztát, majd kb. 3 - 4 mm vékonyra kinyújtottam. Feltekertem a nyújtófára, és egy 24 cm -s sütőpapírral bélelt tortaformába helyeztem. A kezemmel elegyengettem a tésztát, a felesleget levágtam a forma széléről, és villával  megszurkáltam kicsit az alját.
 Mélyhűtőbe tettem kb. 10 percre, a sütőt előmelegítettem 180 fokra. A meleg sütőbe raktam a tésztát, és kb. 15 perc alatt világosbarnára sütöttem.

Amíg a tészta hűlt elkészítettem a karamellt.
Egy kisebb lábosba tettem a cukrot, a mézet, és a vizet, közepes láng fölött karamellizáltam. Egy tálkába tettem a vajat, a tejszínt, és mikróban összeolvasztottam őket. Mikor a karamella szép aranybarna lett, hozzáöntöttem a tejszínes vajat, és folyamatos keverés mellett másfél percig még a tűz fölött főztem.
 A kész karamellszószt a kihűlt tésztára öntöttem, majd a felezett pörkölt mogyoróval körberakosgattam. Hűtőben hagytam dermedni addig míg a csokoládés réteget elkészítettem.

 A tejszínt egy lábosban felforraltam, hozzáadtam a csokit, és olvadásig kevergettem, majd ráöntöttem a sütire.
 Hűtőben hagytam dermedni 1- 2 órát.
 A tetejét mogyorószemekkel díszítettem.

Forrás: Apróséf - muffinmühely.

 





   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése