2016. február 23., kedd

Aszalt áfonyás túrótorta

Hozzávalók:

25 dkg félzsíros túró, 25 dkg mascarpone, 3 tojás, 12 dkg porcukor, 2 vaníliás cukor, 1 csomag vaníliás pudingpor, csipet só, 10 dkg aszalt vörös áfonya.

Elkészítése:

  A mascarponét korábban kivettem a hűtőből, hogy szoba hőmérsékletűre melegedjen fel.
Egy 24 cm -s tortaforma  az aljába és köré sütőpapírt raktam.

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem a csipet sóval. A tojássárgáját a porcukorral, a 2 vaníliás cukorral a robotgéppel kikevertem.
Folyamatos keverés mellett előbb a túrót adtam hozzá, majd a mascarponét, végül pedig  alacsonyabb fokozaton a pudingport kevertem bele.

Fakanállal beleforgattam óvatosan a tojásfehérje habot, és az áfonya felét. / az áfonyát 10 percre vízbe áztathatjuk, hogy kissé puhuljon meg. /
 Az elkészült masszát a tortaformába öntöttem, és előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten  kb. 45 perc alatt megsütöttem. Akkor jó mikor a kést beleszúrva nem ragad rá a massza.
  A tetejére vaníliával kevert porcukrot lehet szitálni.


 





  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése