2016. február 22., hétfő

Epres morzsás pite

Hozzávalók:

a tésztához:  20 dkg finomliszt, 4 dkg porcukor, fél csomag sütőpor, 6 dkg vaj, 1 tojás, és annyi tejföl, hogy jól összeálljon a tészta.

a töltelékhez: 50 dkg eper,  / most természetesen mirelit/ 5 dkg kristálycukor, 5 dkg darált kekszmorzsa, 1 evőkanál eperlekvár.

Elkészítése:

  A tésztához a lisztet, porcukrot, sütőport, a puha vajat egy keverőtálba raktam, kissé elmorzsoltam, majd egy tojással, és a tejföllel sima tésztává gyúrtam. Hűtőbe raktam dermedni fél - egy órát.

A töltelékhez én most mélyhűtött epret használtam, szezonban lehet frissel készíteni.
 Az epret kiolvasztottam, daraboltam, majd egy keverőtálban jól összeforgattam a kristálycukorral, és a kekszmorzsával.

A 26 cm- s piteformámat vajjal kikentem, kissé kiliszteztem. A tészta kétharmadát lisztezett munkalapon körré nyújtottam, majd kibéleltem vele a piteformát.
Eperlekvárral megkentem, majd egyenletesen eloszlattam rajta a tölteléket. A maradék tésztát rácsipkedtem, de lehetne úgy is, hogy a maradék tésztát berakni a mélyhűtőbe, és mikor már megdermedt ráreszelni a töltelék tetejére.
 Előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten kb. 45 perc alatt megsütöttem.
 Tálaláskor porcukorral meg lehet szórni.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése