2016. február 14., vasárnap

Vörös bársony torta / Red Velvet /

Születésnapomra sütöttem ezt a finom tortát.

Hozzávalók:

  a piskótához: 30 dkg liszt, 1 dkg kakaópor, 2 tojás, 11, 5 dkg vaj, 20 dkg porcukor, 5 g só, 1 evőkanál vanília eszencia, 250 ml író, / én író hiányában vettem egy 150 ml -s natúr joghurtot,és 100 ml -el kiegészítettem, / a  4 evőkanál ételfesték - piros, 5 g szódabikarbóna, 5 g ételecet, / 10 % /

A krémhez: 25 dkg mascarpone, 13 dkg porcukor, 4 dl habtejszín, 1 evőkanál vaníliaeszencia.

Elkészítése:

  A puha vajat kikevertem, hozzáadtam a porcukrot,  tovább keverve  egyenként a két tojást is belekevertem.

A vízzel hígított joghurtban elkevertem az ételfestéket, majd ezt is a vajas masszához kevertem.
Hozzáadtam a liszttel elkevert kakaóport, és csomómentesre kevertem.
A szódabikarbónát az az ecettel egy kis tálkában összekevertem, majd ezt is a masszához adtam.

A tésztát mérleg segítségével 3 részre osztottam, külön kis tálkákba.
Sütőpapírt helyeztem egy 24 cm-s tortaformába, és sorban megsütöttem a lapokat.
170 fokra előmelegített sütőben, kb. 20 perc alatt sült meg egy lap. Hagytam kihűlni a lapokat.

Addig is elkészítettem a krémet.
A szoba hőmérsékletű mascarponét kikevertem a porcukorral, vaníliaeszenciával.
A jól lehűtött tejszínt kemény habbá felvertem, majd több részletben a mascarponés krémhez kevertem.

Az egyik tortalapot a tortatálra helyeztem, és egy rész krémet kentem rá, a következő tortalap következett - krém, végül a harmadik lapot is krémmel vontam be.  A torta oldalára is kentem a krémből.
 Díszítésként tortamorzsával hintettem meg a tetejét, és az oldalát.  / Korábban az egyik púpos tortalap tetejét kissé levágtam, összemorzsoltam, és a tetejét, oldalát megszórtam vele. /
Pár órára a hűtőbe raktam dermedni, utána szépen lehetett szeletelni.

Forrás: Apróséf.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése