2016. február 10., szerda

Ropogós mézes gyömbéres keksz - tojás nélkül paleo, vegán.

Hozzávalók:

  6 dkg kókuszzsír, 6 dkg méz, 6 dkg erythritol, ,  1 evőkanál citromlé, vagy narancslé, fél teáskanál őrölt gyömbér, fél teáskanál őrölt fahéj, 1/4 teáskanál őrölt szegfűszeg, 10 dkg darált dió, 10 dkg darált szezámmag, 12 dkg nyílgyökérpor, 1 teáskanál szódabikarbóna, fél teáskanál gluténmentes sütőpor, 1/4 teáskanál só, esetleg 1- 2 kanál víz ha nem állna össze a massza,  plusz pár kanál eryrhritol a forgatáshoz.

Elkészítése:

 A mézet, olajat, az édesítőt, a citromlevet, a fűszereket egy tálban összekevertem.
 A száraz hozzávalókat egy másik tálban összevegyítettem, és a nedves hozzávalókat beleöntöttem.    
    5 percet állni hagytam, majd kis diónyi gombócokat formáztam belőle, és beleforgattam őket az édesítőbe.
Sütőpapírral borított sütőlemezre rakosgattam a golyókat, majd a tetejüket lelapítottam.
Előmelegített sütőben kb. 160 fokon 10 percig sütöttem. Hagyjuk teljesen kihűlni a tepsin, melegen kissé törékeny.
Mikor már kihűlt,  a fele mennyiségű keksznek az aljára  kókuszolajjal olvasztott étcsokoládét kentem.



Forrás: www.trollakonyhamban.blogspot.hu
     




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése