2012. július 30., hétfő

Áfonyás joghurttorta

Névnapomra készítettem el ezt a finom, könnyű tortát.

Hozzávalók:


a piskótához: 3 tojás,
                  6 dkg kristálycukor,
                  9 dkg finomliszt, 
                  2 dkg kakaópor,
                  1 teáskanál sütőpor,
                  4 dkg vaj olvasztva.


az áfonyahabhoz: 10 dkg áfonya  /  -de készíthetjük ribizlivel, szederrel is./
                        + 5 dkg a díszítéshez,
                         15 dkg áfonyás joghurt ,/ jogobella/
                         5 dkg porcukor,
                         2 dl tejszín  habbá verve,
                         háromnegyed zacskó zselatin fix.


Elkészítése:


A tészta hozzávalóiból hagyományos módon piskótát készítettem. 
 Tehát: a három tojásfehérjét kemény habbá vertem , a  tojássárgáját kikevertem a cukorral. A sütőport, és a kakaóport a liszttel elkeverve adtam a tésztéhoz ,majd a tojáshabot is hozzákevertem,  az olvasztott vajat, utoljára csurgattam bele.
Egy 20 cm-es sütőpapírral bélelt formába öntöttem, és előmelegített sütőben kb. 160 fokon 10-12 perc alatt  megsütöttem.


A habhoz az áfonyát a joghurttal, porcukorral leturmixoltam , majd a felvert tejszínhabbal összeforgattam. Utoljára a háromnegyed zacskó zselatin fixet is belekevertem, végül a krémet rákentem a már kihűlt piskótalapra, / de persze a piskótalapot  benne hagytam a formába, hogy ne essen szét a krém./ Két órát a hűtőben dermsztettem, a tetejére áfonyát szórtam díszítésképpen.


Ötlet: Nők Lapja Konyha





                    
                         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése