2012. július 29., vasárnap

Márványos karamellás kuglóf

Hozzávalók:


5+ 25 dkg kristálycukor, 1 dl tej, 6 tojás, 17 dkg vaj, 40 dkg finomliszt, fél zacskó sütőpor, 2 teáskanál kakaópor, 12 dkg dúrvára örőlt mogyoró + 3 dkg örőlt a formába szóráshoz.


 a tetejére: 3-4 dkg darált mogyoró, 5 dkg kristálycukor.


Elkészítése:


Serpenyőben 5 dkg cukrot aranybarnára karamellizáltam, hozzáadtam a tejet, és a karamell feloldodásáig kevertem, majd hűlni hagytam.


A vajat a 25 dkg cukorral krémesre kevertem, beledolgoztam 3 egész tojást, + 3 tojássárgáját, a 3 tojásfehérjét kemény habbá vertem. A vajas tojásos krémbe beleszitáltam a sütőporral elkevert lisztet, majd a tésztát két adagra osztottam. Az egyiket a karamellás tejjel , a másikat kakaóporral ízesítettem. A felvert tojáshab felét és  a mogyorót a karamellás tésztába , a hab másik felét a kakaós tésztába dolgoztam bele. A karamellás tésztát vajjal kikent, mogyoróval megszórt nagy kuglófformába töltöttem. Ráhalmoztam a kakaós tésztát , és villával csigavonalban  márványosra kevertem. Előmelegített sütőben közepes hőfokon kb. 70 perc alatt megsütöttem.


A megsült kuglófot rövid ideig a formában pihentettem, végül tálcára borítottam, és a tetejét darált  mogyoróval megszórtam.5 dkg cukrot karamellizáltam, villával vékony szálakat húztam belőle, és a kuglóf  tetejét díszítettem vele.


Forrás:  Tina magazin








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése