2012. július 18., szerda

Levendulás sárgabaracklekvár

Régebben készítettem, kb. már három hete, de nem maradhat ki a bejegyzések közül, hiszen nagyon finom.

Hozzávalók:


1250 gramm sárgabarack, 350 gramm kristálycukor, 1 teáskanál levendula, 1 tasak Dzsemfix Szuper 3:1 -ben. 


 Elkészítés:


A sárgabarackot forró vizben megmostam, a hibás részeket kivágtam, a kimért cukorral együtt botmixerrel pürésítettem. Egy nagyobb lábosba öntöttem, a levendulát hozzáadtam ,és álandó keverés mellett nagy lángon felforraltam. Folyamatosan kevergettem 3 percig, majd levettem a tűzről, és a habot egy evőkanál segítségével eltávolítottam. Az előzőleg tisztára mosott, kifőzött üvegekbe töltöttem a lekvárt, és 5 percre fejre állítottam  őket. Végül száraz dunsztba, meleg ruhák közé raktam pár napra, igy volt idejük egyenletesen kihűlni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése