2011. december 31., szombat

Sajtos malackák

Az eredeti recept a http://www.recept-oldal.hun található.


 Hozzávalók:

   50 dkg finomliszt, 2 dl tej, 2,5 dkg élesztő, 20 dkg margarin, 1 tojássárgája, kb. 1.5 dl tejföl, 20 dkg reszelt sajt, 2 mokkáskanál só, 1 teáskanál cukor.
   Diszítéshez: 1 felvert tojás, feketebors szemnek.

  Elkészítés:

     Az élesztőt felfuttatom a tejben a cukorral, hozzáöntöm a liszthez, tojássárgáját, olvasztott margarint, sót adok hozzá. Összegyúrom , gyúródeszkán kb. másfél centi vastagra kinyújtom , 10 dkg reszelt sajttal megszórom, és hajtogatom. / A bal felét középre hajtom, a jobbot mellé, az alját félig rá, a tetejét szintén, 10-15 percig pihentetem. Újra kinyújtom, 5 dkg sajttal megszórom, hajtogatom, és pihentetem egy negyedórát. Utoljára megint kinyújtom a maradék sajttal megszórom, hajtogatom,és pihentetem 15 percig. Előveszek 3 méretű pogácsaszaggatot, a nagyobból kiszaggatok 12 db-ot / ez lesz a feje/ a középsőből 6 db-ot / ezt még négy darabra vágom, ez a fül számára/, a kisebből 12 db-ot / az orr számára/. A nagyobb karika aljára tettem a kissebbiket / szivószállal két lyukat nyomtam rá/ Két fület illesztettem a fej két oldalára, 2 db feketeborsot raktam rá szemnek, tojással lekentem.  Ezt addig ismételtem mig a tészta el nem fogyott. Sütőpappírral fedett sütőlemezre rakosgattam őket, és előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt kisült. Ez a mennyiség kb. háromszori sütére elég.





     Mindenkinek 


        nagyon Boldog Új évet Kívánok! 





 


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése